دسته بندی | پرستاری |
بازدید ها | 144 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1486 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 109 |
آبسلانگ
سرنگ
انواع سرنگ ها
سرسوزن
: Angiocatheter آنژیوکت
کاتتر
سوند ادراری
سُند ادراری
موارد استفاده و کاربرد
دیگر اهداف سونداژ مثانه
انواع
دما سنج
دماسنج طبی
دیتا لاگر
دستکش های جراحی
دستکش جراحی لاتکس دار
مراحل پوشیدن دستکش جراحی استریل یکبار مصرف
حساسیت به لاتکس
گاز طبی ساده
گاز پانسمان استریل و لایه
گاز باند شکل پذیر همراه با پد جاذب
باند کرب
باند کرپ سوختگی
باند گچى
آتل ارتوپدی
لکوپلاست
تنسوپلاست
چسب ضد حساسیت
گازوازلینه
ساپورت های ورزشی وپزشکی
فشارسنج خون
فشارسنج جیوه ای
فشارسنج عقربه ای
فشارسنج دیجیتال
تورنیکه Tourniquet
گوشی پزشکی یا استتوسکوپ
عینک طبی
نمره عینک
تاریخچه
عدسی ها
عدسی
لنز
سمعک
سیکل قلبی همراه با الکتروکاردیوگرافی
حوادث قلب در سیستول
تغییرات ECG در بیماریها
دستگاه ساکشن Suction
مقطع نگاری رایانه ای
نسل ها
ساختار و طرز کار
مقطع نگاری رایانه ای با پرتو الکترون
نگهدارنده ها اتاق عمل
صندلی تابوره
فورسپس
پنست
گان جراحی و لباس اتاق عمل
گان و لباس آبی
پوشش مایو
شان بزرگ سوراخ دار
Autoclave
اتوکلاو
چرخه استریلیزاسیون
کنترل کیفی دستگاه
فور
الکل
مزایا
میز ترالی
مشخصات فیزیکی ترالی اورژانس
لوازم و تجهیزات
رادیوگرافی
رادیولوژی درمانی
عوارض احتمالی رادیوتراپی چیست
پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه (قربانیان تجاوز جنسی، کودک آزاری و ...)
پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل
تعداد صفحات | 51 |
حجم | 1 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل
ویژگی های کلی محصول :
آماده سازی در ۱2 جلسه درمانی
شامل توضیحات کامل درباره بیماری، تشخیص آن ، مفهوم ، اصول شناخت بیمار، شرح کامل 12 جلسه ارزیابی و درمان و منابع
توضیح کاملِ تک تکِ مراحل هر جلسه
در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با زبان فارسی با فونت bnazanin اندازه ۱۴ فاصله خطوط ۱.۵
رفرنس دهی معتبر + تمامی منابع استفاده شده
برگرفته از فصل 6 کتاب International Handbook of Cognitive and Behavioural Treatments for Psychological Disorders که به رایگان همراه فایل دریافت می کنید .
نحوه دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین، قادر به دانلود خواهید بود .
فهرست مطالب موجود :
معرفی
بروز علائم به 3 دسته گروه تقسیم می شوند.
تئوری یادگیری
تکنیک های مدیریت اضطراب
تئوری پردازش احساسی
تکنیک های ارائه شده
درمان پردازش شناختی
پروتکل درمان پردازش شناختی ( جلسه به جلسه )
جلسه اول (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه دوم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه سوم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه چهارم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه پنجم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه ششم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه هفتم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه هشتم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه نهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه دهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه یازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
جلسه دوازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)
حساسیت پذیری چشمی و پردازش مجدد
دستورالعمل های آینده
مراجع و منابع (6 صفحه)
بخشی از متن :
اختلال پس از سانحه (PTSD) یک الگو از علائم را توصیف می کند که ممکن است در افرادی که تجربه ی استرس های پس از حادثه را داشته اند، پیشرفت کند.
PTSD با یک تشخیص رسمی در 1980 با ظهور DSM-III (APA,1980) ایجاد شد. اگر چه بسیاری از علائم PTSD از قبل شناخته شده بود. معیار ها به طور عمده از مطالعه بر روی سربازان جنگی حاصل شد. اما از آن زمان PTSD به طیف گسترده ای از گروه های آسیب دیده مانند بازماندگان تجاوز جنسی، سوء استفاده جنسی در کودکی، سوء استفاده فیزیکی ( مانند خشونت )، مجازات و همچنین بلایای طبیعی یا انسانی به کار برده شد. برای تشخیص PTSD مطابق DSM-IV (APA, 1994) فرد ابتدا باید تجربه، شواهد یا در غیر این صورت با یک رویداد که شامل مرگ واقعی، تهدید به مرگ ، آسیب جدی یا تهدید جسمی، فیزیکی است، داشته باشد. ثانیا ، پاسخ فرد به این رویداد شامل ترس شدید، بیزاری یا درماندگی باشد. بنابراین رویداد به عنوان ضربه ای تعریف می شود که شامل مرگ و یا آسیب جدی یا تهدید به مرگ و آسیب است و فرد نقش منفی قوی ای در پاسخ به رویکرد دارد.
در نسخه های قبلی DSM (APA, 1980; 1987) یک عامل استرس زای آسیب زننده به عنوان یک رویداد خارج از تجربه ی معمولی انسان تعریف شده است که تقریبا هر کسی آن را به شدت مضطرب می یابد.متاسفانه، به لحاظ تکنیکی، تجربه های رایج آسیب زننده مانند سوء استفاده های دوران کودکی، خشونت خانوادگی و تجاوز جنسی به علت فراوانی آن ها حذف شده اند. تعریف DSM-IV مشکل را از بین برده و تأکید می کند که تهدید مستقیم یا غیر مستقیم به طور ویژه باعث آسیب رساندن یک رویداد باشد. این از مطالعات متعدد تحقیقاتی حاصل شد که فهمیدند که تجربه ی تهدید زندگی یک عامل پیش بینی کننده مهم در پیشرفت PTSD است (Blank,1993; Davidson & Smith, 1990; Kilpatrick & Resnick, 1993; March, 1993).
نمونه ای از جلسات پروتکل درمانی :
جلسه 1:
اهداف اصلی جلسه 1، آموزش، جمع آوری اطلاعات و ایجاد ارتباط است. به مراجع اطلاعاتی راجع به PTSD شرح داده می شود، اطلاعات تئوری پردازش ( از جمله ترکیب و تطابق ) چرایی PTSD و چگونگی حفظ آن توسعه می یابد.
معالج، مراجع را دعوت به بحث درباره ی نشانه ها می کند که برای او مشکل تر است و تأکید می کند که برای افرادی که در معرض آسیب بوده اند، تجربه ی چنین مواردی از علائم رایج است. در چارچوب این اطلاعات ، معالج یک مرور کلی از اجزای درمان ارائه می دهد. اهداف اصلی درمان را بیان می کند و پایه ی درمان را فراهم می سازد ( تئوری و منطق CPT را در بالا ببینید )
هدف از این کار این است که به مراجع کمک کند بفهمد که درمان چیست و اهمیت پیشگیری از درمان را بفهمد. از آنجایی که رفتار اجتنابی یک جزء اصلی از PTSD است وممکن است با درمان همراه شود، به مراجع هشدار داده می شود و تشویق می شود که از تمایل به انجام جلسات درمان آگاه شود یا تکالیف خانه واگذار شده را کامل کند. معمولا با پیش بینی رفتار اجتنابی و مشخص کردن هر تلاش بعدی برای دوری از اجتناب کردن، اکثر مراجعین کاملا با پروتکل درمانی موافقت می کنند. یکی دیگر از اهداف مهم این است که از مراجع دعوت می شود که درمان را به عنوان یک همکاری بین مراجع و معالج ببیند و درک کند که موفقیت بستگب به تلاش مراجع و معالج دارد. علاوه بر این، معالج از مراجع می خواهد به طور خلاصه آنچه برایش اتفاق افتاده را شرح دهد. بسیاری از مراجعین ما در حال حاضر تحت یک ارزیابی گسترده اند. بنابراین نیازی به بررسی عمق این مرحله ، نه در مورد ویژگی های آسیب و نه نشانه های بیمارنیست. به هر حال، با در نظر گرفتن آسیب، معالج قادر به تعیین یک حالت غیر داورانه برای پروتکل درمان است و می تواند بیان کند که تمرکز درمان به طور مستقیم بر تجربه ی آسیب خواهد بود. این همچنین اجازه می دهد تا معالج و مراجع با یکدیگر آشنا شده و برای معالج شروع پیش بینی مراجع است. در پایان جلسه، از مراجع خواسته می شود که حداقل یک صفحه در مورد مفهوم آسیب خود با توجه به باور هایش در مورد خود و دیگران بنویسد.
جلسه ی 2:
هدف این جلسه، شروع شناسایی نقاط ضعف مراجع است. در ابتدا معالج از مراجع در مورد اظهار نظراتی که نوشته است و چیز هایی که از آن یاد گرفته است سوال می کند. این به طور مختصر پردازش می شود و مراجع برای تلاش هایش در شروع تفکر درباره ی تجربه ی آسیبش تشویق می شود. سپس، از مراجع خواسته می شود تا اظهار نظرات خود را با صدای بلند بخواند. وظیفه معالج این است که به نکات مهم اظهار نظرات گوش کند. هنگامی که مراجع تمام کرد، معالج به مراجع کمک می کند تا نکات مهم را شناسایی کرده و برخی را به طور خلاصه شرح دهد. تلاش به هیچ چالش واقعی ای در این مرحله نمی شود. گاهی اوقات ممکن است معالج نقطه ضعف بعدی را برای تعیین این که باورهایش چقدر عمیق است استفاده کند. به عنوان مثال، برای یک مراجع که می گوید فکر می کند که به هیچ مردی نمی تواند اعتماد کند، معالج می تواند بپرسد آیا هیچ مردی نیست که شما به او اعتماد کنید؟ حتی یک نفر؟
بیشتر مراجعین می توانند حداقل یک یا دو مرد را معرفی کنند و این می تواند به آن ها کمک کند تا بفهمد که این باور مطلق نیست. دیگران ادامه می دهند که آن ها هرگز ملاقات با فردی که قابل اعتماد بود نداشته اند. این به معالج می گوید که مراجع چه انعطافی نشان می دهد و کار چقدر پیش می رود. این پروسه همچنین به مراجع دیدگاه های دیگر ممکن را معرفی می کند. بیشتر مراجعین این وظیفه را تکمیل می کنند. با این حال، هنگامی که رفتار های اجتنابی قوی اند، برخی مراجعین ممکن است بدون انجام تکالیف خود به مرحله ی بعدی بروند. در چنین مواردی ضروری است که معالج با ملایمت آن را برچسبی با عنوان اجتناب بزند ( هرچند بهانه ای برای مراجع ) و سپس مراجع را مجبور به انجام تکلیف در جلسه با معالج کند و تکلیف دوباره واگذار می شود. این، این پیام را القا می کند که تکالیف مهم اند و نمی توان از آن ها اجتناب کرد. پس از آن ارتباط بین افکار و احساسات معرفی شده است. به عبارت دیگر، آنچه ما فکر می کنیم بر چگونگی احساس و علم ما مؤثر است. به عنوان مثال یک دانش آموز در امتحان شکست می خورد او به خود می گوید:"من یک احمق هستم ". این اندیشه منجر به احساساتی مانند غم و ناراحتی ( در خود) می شود. اگر ، با این حال، او به خود بگوید :" تو خیلی مطالعه نکردی ، تو باید برای امتحان بعدی بیشتر مطالعه کنی."، دانش آموز ممکن است احساس ناراحتی کمی داشته باشد که او مطالعه نکرده و قصد دارد دفعه ی بعد بهتر عمل کند. افکار دقیق یا اظهار نظرات خود منجر به احساسات مناسب می شود در حالیکه تصورات نادرست و اظهار نظرات احساسات نا مناسب و غیر ضروری را ایجاد می کند. تصورات نا درست یا نامنطبق نتیجه ای از تشبیه و جایگزینی نامناسب اند. درک این ارتباط بعد از درمان زمانی که مراجع به چالش فکر کردن درباره ی این نکات می رسد مهم است. به منظور آموزش به مراجع، چگونگی مرتب سازی افکار و احساسات ، صفحات A و B و C معرفی شده اند ( شکل 1-6 ). ستون A برای رویداد هاست. ستون B برای افکار و ستون C برای احساسات است. در مثال بالا " من در امتحان شکست خورده ام " در ستونA نوشته شده است. " من یک احمق هستم " در ستون B و "من احساس غم و ناراحتی می کنم " در ستون C نوشته شده است. گاهی اوقات ما کلمات " من احساس می کنم" را در مقابل یک فکر قرار می دهیم ( من احساس می کنم یک احمق هستم ) و آن را یک احساس در نظر میگیریم در حالیکه واقعا یک فکر است ( من احمق هستم ) که باعث غم و عصبانیت می شود. بنابراین، مراجع 4 احساس اساسی ارائه می دهد : عصبانیت، غمگین بودن، خوشحالی و ترس. هر یک از این ها می تواند شدت متفاوتی داشته باشند و یا با سایر احساسات ترکیب و احساسات جدیدی بسازند. بنابراین ، از مراجع خواسته می شود برای تشخیص احساسش بر این 4 احساس تمرکز کند. برای تکلیف خانه، مراجع باید حداقل 2 صفحه ی A-B-C را هر روز انجام دهد.یکی باید درباره ی فکر در مورد تجاوز و دیگری می تواند در مورد یک اتفاق روزمره مثبت یا منفی باشد. از آن جایی که اکثر افراد راحت تر وقایع و یا احساسات را می یابند به مراجع برای شروع ستون A یا C معرفی می شود.
دلفی یک محصول پرفروش شرکت بورلند(Borland) برای طراحی سریع برنامه های کاربردی ونوشتن برنامه های تحت ویندوز می باشد ازطریق دلفی می توانید برنامه های تحت ویندوز را بسیارسریعتر از قبل بنویسید
تعداد صفحات | 86 |
حجم | 8 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
پروژه حاضر به بررسی نیازمندی های یک آژانس هواپیمایی می پردازد. یک آژانس به طور کلی شامل موجودیت های مسافر ، پرواز و بلیط می باشد.موجودیت ها در واقع جداول ما را می سازند پس قاعدتاً برنامه دارای سه جدول می باشد.همچنین می دانیم که جدول ها ورودی اطلاعات را شامل می شوند، پس بدیهی است که ثبت اطلاعات شامل اضافه کردن پرواز و اطلاعات مسافر و اطلاعات خرید و رزرو بلیط می باشد.. در این پروژه ابتدا، به مقدمه ای دلفی می پردازیم. سپس در بخش دوم مروری بر ساختار بانک های اطلاعاتی داریم. در انتهای همین بخش مروری بر دستورات SQL و بانک اطلاعاتی اکسس داریم. در بخش سوم نیز مروری بر متدها، عناصر و روش به کارگیری آنها در برنامه خواهیم داشت. در بخش آخر نیز فرم های برنامه را مرور میکنیم.
چکیده
مقدمه و اشنایی با دلفی
تاریخچه
دلفی چیست؟
نگاهی سریع به محیط طراحی دلفی
ناحیه کاری دلفی
مروری بر ساختار بانک اطلاعاتی
الف.معماری بانکهای اطلاعاتی
تعریف بانک اطلاعاتی
مولفه های دلفی
انواع بانک اطلاعاتی
معماری بانک اطلاعاتی
برقراری ارتباط
آشنایی با ساختار بانک اطلاعاتی اکسس
آشنایی با اشیا هفتگانه در اکسس
خلاصه
مقدمه ای بر sql
واژه های کلیدsql
دستورات بازیابی داده29
دستورات عملیات داده
دستورات تراکنش داده
دستورات تعریف داده
دستورات کنترل داده
متد ها ، عناصر و روش های به کارگیری انها در برنامه
طریقه اتصال دلفی به بانک اطلاعاتی اکسس
کار با جدول
متدهای پیمایش و ویرایش رکوردهای جدول
مراحل ایجاد package
معرفی برنامه
فرم ورود به برنامه
فرم اصلی برنامه
یکی از منوهای باز شده برنامه
ثبت اطلاعات پرواز جدید
نمایش کلیه پروازها
نمایش تاخیر پروازها
فرم فروش بلیط
رزرو بلیط
نمایش ساعت پرواز
جستجوی بلیط
نمایش بلیط های رزرویو فروخته شده
فرم ثبت اطلاعات مسافرین
فرم نمایش اطلاعات مسافرین
دانلود پاورپوینت تکنیک دلفی و روش تصمیمگیری گروهی جهت رشته مدیریت در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 514 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
تصمیم گیری های گروهی، به مجموعهای از کارهای اجتماعی که برای تعیین وضعیتهای غیرجامع انجام میشود. از جملهی این روشها میتوان به روش رأیگیری، فن گروه اسمی، طوفان مغزی، توافق به وسیلهی کارت و ... یکی از روشهای کسب دانش گروهی مورد استفاده، تکنیک دلفی است. که فرایندی دارای ساختار برای پیشبینی و کمک به تصمیمگیری در طیّ راندهای پیمایشی، جمع آوری اطلاعات و در نهایت، اجماع گروهی است.
فهرست مطالب
مقدمه
سیر تاریخی
تعریف دلفی
انواع دلفی
اهداف و کاربردهای دلفی
شرایط کاربرد
اجزای اصلی دلفی
فرآیند دلفی
مزایای تکنیک دلفی
محدودیتهای تکنیک دلفی